Puheenjohtajalta

Someron seudun ammattiosasto 644 puheenjohtajan tervehdys

Hei,

Koronan kanssa elettiin edellinen vuosikin ja jatkuu vielä v 2022. Koronarajoitusten kanssa on eletty välillä vapaammin, välillä rajoitetummin. Pientä valonpilkahdusta on kuitenkin näkyvissä ja suurimmasta osasta rajoituksia ollaan luopumassa maaliskuun aikana. Joskin hoitajien edelleen toimittava terveysturvallisesti, vapaa-ajallakin..

Tästä vuodesta tulossa ( toivottavasti ) ammattiosaston toiminnan näkökulmasta aktiivisempi. Jaksaminen sekä työssä että vapaa-ajalla on ollut koetuksella niin koronan kuin hoitajapulan vuoksi. Moni on joustanut ja tehnyt pitkää päivää, jotta työt on saatu hoidettua yksiköittäin lain vaatimalla tasolla.

Sotekin tekee tuloaan. Täällä Varsinais-Suomessa ollaan muuta Suomea hieman jäljessä. Tiedotettavaa ei vielä juurikaan ole, muuta kuin sotesopimus on työehtosopimus ja hyvinvointialueen palvelukseen tulee sote+tukipalvelut siirtymään v. 2023 alussa. Kesän jälkeen ehkä ollaan viisaampia asioiden suhteen.

Kevät ja kesä lähestyy, ammattiosasto järjestää erilaisia virkistys- ja kulttuurielämyksiä kokousten ohessa. Näistä aina ilmoitamme sähköpostilla, työpaikkojen ilmoitustauluilla ja  somessa ( facebook, instagram ). Ja kevätkokouskin lähestyy, päivämäärä ilmoitetaan lähiaikoina.

Ollaan siis kuulolla!

Raila